1. évfolyam



 A továbbhaladás feltételei 1. osztályosok számára

Érvényes: 2013. szeptember 1-tõl

Magyar

  • egyszerű szóbeli közlések megértésére, utasítások végrehajtására, kérdésekre való válaszadásra;
  • meghallgatott vagy olvasott mese, történet elmondására segítséggel;
  • az udvarias érintkezés tanult formáinak alkalmazására valóságos szituációkban (köszönés, bemutatkozás, kérés, köszönetnyilvánítás)
  • a tanult memoriterek elmondására;
  • a magyar ábécé betűinek fölismerésére, összeolvasására;
  • kiejtés szerint írandó szavak, szószerkezetek, rövid mondatok – a tanuló fejlettségi szintjének megfelelő – néma és hangos olvasására;
  • másolásra kötött betűkkel írott mintáról, a saját nevének önálló, helyes leírására;
  • a j hang helyes jelölésére a taneszközökből megismert szavak körében;
  • szavak írására másolással: kevés hibával
  • a leírt nyelvi anyag fölolvasására, javítására összehasonlítással.

 

Matematika

  • használja helyesen a több, kevesebb, ugyanannyi szavakat, jeleket;
  • tudjon igaz-hamis állításokat alkotni; állítások helyességét eldönteni;
  • biztosan írja, olvassa, rendezze sorba nagyság szerint a számokat húszas számkörben;
  • ismerje a számok kéttagú összeg-és különbségalakjait húszas számkörben;
  • tudja a számok szomszédait, a páros és páratlan számokat húszas számkörben;
  • tudja a hozzátevést, elvételt tevékenységgel elvégezni, a műveletet szóban megfogalmazni;
  • legyen kellő gyakorlata az összeadás, kivonás, bontás, pótlás alkalmazásában;
  • legyen képes helymeghatározásra a tanult kifejezések alkalmazásával;
  • ismerje fel, tudja kiválasztani az alakzatok közül a háromszöget, négyszöget és a kört.

 

Erkölcstan

  • A tanuló életkorának megfelelő reális képpel rendelkezik saját külső tulajdonságairól, tisztában van legfontosabb személyi adataival.
  • Átlátja társas viszonyainak alapvető szerkezetét.
  • Képes érzelmileg kötődni környezetéhez és a körülötte élő emberekhez.
  • Képes kapcsolatba lépni és a partner személyét figyelembe véve kommunikálni környezete tagjaival, különféle beszédmódokat tud alkalmazni.
  • A beszélgetés során betartja az udvarias társalgás elemi szabályait.
  • Érzi a szeretetkapcsolatok fontosságát.
  • Érzi, hogy a hagyományok fontos szerepet játszanak a közösségek életében.
  • Törekszik rá, hogy érzelmeit a közösség számára elfogadható formában nyilvánítsa ki.
  • Képes átélni a természet szépségét, és érti, hogy felelősek vagyunk a körülöttünk lévő élővilágért.
  • Képes rá, hogy érzéseit, gondolatait és fantáziaképeit vizuális, mozgásos vagy szóbeli eszközökkel kifejezze.
  • Tisztában van vele és érzelmileg is képes felfogni azt a tényt, hogy más gyerekek sokszor egészen más körülmények között élnek, mint ő.
  • Meg tudja különböztetni egymástól a valóságos és a virtuális világot.

 

Környezetismeret- Természetismeret

  • tudja az irányokat helyesen használni a gyakorlatban,
  • képes az emberi test nemre és korra jellemző arányait leírni, a fő testrészeket megnevezni;
  • ismeri és alkalmazza az egészséges életmód alapvető elemeit;
  • képes a mesterséges és természetes életközösség összehasonlítására;
  • tiszteli az élővilág sokféleségét, felismeri a természetvédelem fontosságát;
  • tud tájékozódni az iskolában és környékén;
  • felismeri az évszakos és napszakos változásokat és kapcsolja ezeket az életmódbeli szokásaihoz;
  • ismeri az időjárás elemeit, az ezzel kapcsolatos piktogramokat értelmezi; ismeri az időjáráshoz illő szokásokat;

 

Ének

  • 10 magyar népi mondóka, népi játék, népdal, műdal, rokon népek dalainak csoportos éneklése emlékezetből.
  • Gyerekdalokhoz tartozó játékok ismerete.
  • Egyenletes lüktetéshez alkalmazkodó éneklés, járás.
  • Együttműködés csoportos éneklésben, népi játékban.
  • A tanult ritmusértékek (negyed, negyed szünet, páros nyolcad,) felismerése és megszólaltatása kottaképről.
  • A vonalrendszer ismerete.

 

Rajz

  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A felszerelés önálló rendben tartása.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Látványok, műalkotások néhány perces szemlélése.
  • Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
  • Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.

 

Technika

  • Ismeri és alkalmazza az egészséges életmód alapvető elemeit az egészségmegőrzés és az egészséges fejlődés érdekében, a betegségek elkerülésére;
  • A tanuló az életkorának megfelelően, a helyzethez illően felelősen viselkedik segítségnyújtást igénylő helyzetekben;
  • A balesetvédelmi előírások ismerete és betartása
  • Az órán való aktív részvétel

 

Testnevelés

  • Alakzatok felvétele az utasításnak megfelelően.
  • A gimnasztikai feladatok teljesítése utánzással.
  • Az alapvető mozgáskézségek elfogadható végrehajtása.
  • Egyszerű mozgáselemek követése, kötése.
  • Térirányok meglátása, érzékelése, követése.
  • A játékok ismerete. A játékok szabályainak betartása.

Néptánc

  • Egyszerű mozgáselemek követése, kötése.
  • Térirányok meglátása, érzékelése, követése.
  •  A játékok, a játékos táncok ismerete. A tanult dalok dallama, szövege.
  •  A játékok szabályainak betartása

Vívás

  • arcvonalállás
  • alapállás csípőre tett kézzel
  • vívóállás csípőre tett kézzel
  • lépés előre – lépés hátra csípőre tett kézzel
  • kitörés, csípőre tett kézzel (támadó mozdulat)

 

lapra.jpg

kezdolap.jpg