2. évfolyam



A továbbhaladás feltételei 2. osztályosok számára

Érvényes: 2013. szeptember 1-tõl

Magyar

  • ismert típusú írott utasítások megértésére, végrehajtására;
  • kérdésekre adott válaszok értelmes megfogalmazására;
  • a mindennapi érintkezés nyelvi formáinak alkalmazására, udvarias viselkedésre;
  • a tanult memoriterek szöveghű elmondására;
  • szavak, szószerkezetek, rövid mondatok néma és hangos olvasására: legalább a szavak egyben tartásával;
  • olvasmányok tartalmának elmondására tanítói kérdésekre;
  • tartalmilag tisztázott és megértett szöveg felkészülés utáni felolvasására. A felolvasott szöveg mondatokra tagolására: szünettartás, levegővétel;
  • 8-10 soros, a tanulóknak ismert témájú szöveg önálló megismerésére, megértésének igazolására kérdések megválaszolásával;
  • az ábécérend ismeretére,
  • hosszú magán- és mássalhangzók fölismerésére a beszédben;
  • a hosszú hangok jelölésére az írásban;
  • rövid, fonetikusan írandó szavak hibátlan lejegyzésére tollbamondásra, a kiejtéstől eltérőké másolással.
  • a j hang biztos jelölésére 20 – a tanulók által gyakran használt – szótőben;
  • a mondatok nagybetűvel való kezdésére, szavakra tagolására;
  • a szavak elválasztására a szótagolás szabályai szerint.

 

Matematika

  • tudja halmazok számosságát megállapítani és összehasonlítani;
  • tudja állítások igazságát eldönteni, igaz-hamis állításokat fogalmazni;
  • legyen képes tárgyakat, számokat sorba rendezni adott szempont szerint;
  • ismerjen fel és képezzen számsorozatokat adott szabály alapján;
  • ismerje a számok nevét, helyét a számegyenesen és jelét a 100-as számkörben;
  • tudja értelmezni és elvégezni az összeadást, kivonást, szorzást, osztást 100-as számkörben;
  • ismerje a maradékos osztást;
  • ismerje fel a műveletek közötti kapcsolatokat;
  • tudjon megoldani egyszerű szöveges feladatokat;
  • ismerje fel a téglalapot, négyzetet;
  • tudjon alakzatokat csoportosítani, válogatni megadott szempont szerint;
  • ismerje, használja a tanult szabványegységeket, mérőeszközöket.

 

Erkölcstan

  • A tanuló életkorának megfelelő reális képpel rendelkezik saját külső tulajdonságairól, tisztában van legfontosabb személyi adataival.
  • Átlátja társas viszonyainak alapvető szerkezetét.
  • Képes érzelmileg kötődni környezetéhez és a körülötte élő emberekhez.
  • Képes kapcsolatba lépni és a partner személyét figyelembe véve kommunikálni környezete tagjaival, különféle beszédmódokat tud alkalmazni.
  • A beszélgetés során betartja az udvarias társalgás elemi szabályait.
  • Érzi a szeretetkapcsolatok fontosságát.
  • Érzi, hogy a hagyományok fontos szerepet játszanak a közösségek életében.
  • Törekszik rá, hogy érzelmeit a közösség számára elfogadható formában nyilvánítsa ki.
  • Képes átélni a természet szépségét, és érti, hogy felelősek vagyunk a körülöttünk lévő élővilágért.
  • Képes rá, hogy érzéseit, gondolatait és fantáziaképeit vizuális, mozgásos vagy szóbeli eszközökkel kifejezze.
  • Tisztában van vele és érzelmileg is képes felfogni azt a tényt, hogy más gyerekek sokszor egészen más körülmények között élnek, mint ő.
  • Meg tudja különböztetni egymástól a valóságos és a virtuális világot.

 

Környezetismeret- Természetismeret

  • ismerje iskolája nevét és pontos címét, helyiségeit, rendeltetésszerű használatát,
  • tudja iskolájában útbaigazítani az idegeneket,
  • képes a használati tárgyak és gyakori, a közvetlen környezetben előforduló anyagok csoportosítására tulajdonságaik szerint;
  • felismeri a kapcsolatot az anyagi tulajdonságok és a felhasználás között;
  •  meg tudja különböztetni a mesterséges és természetes anyagokat;
  • felismeri a halmazállapotokat;
  • egyszerű megfigyeléseket végez a természetben, képes egyszerű vizsgálatok és kísérletek kivitelezésére;
  • képes az eredmények megfogalmazására, ábrázolására;
  • igényli az ok-okozati összefüggések keresését a tapasztalatok magyarázatát.

 

Ének

  • További10 magyar népi mondóka, népi játék, népdal, műdal, rokon népek dalainak csoportos éneklése emlékezetből.
  • Tanult népszokások ismerete.
  • Egyenletes lüktetéshez alkalmazkodó éneklés, járás.
  • Együttműködés csoportos éneklésben, népi játékban.
  • Dallammotívumok csoportos éneklése szolmizációs kézjelről.
  • Saját név megjelenítése (ritmikai és dallami).
  • A tanult ritmusértékek (negyed, negyed szünet, páros nyolcad, félérték és szünetjele) felismerése és megszólaltatása kottaképről.
  • A vonalrendszer ismerete.

 

Rajz

  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A felszerelés önálló rendben tartása.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használatára.
  • A szobor, festmény, tárgy, épület közötti különbségek felismerése.
  • Látványok, műalkotások néhány perces szemlélése.

 

Technika

  • A célnak megfelelő szerszámok kiválasztása, használata.
  • Higiénés szokások a táplálkozásban, öltözködésben.
  • Ismerje és alkalmazza a helyes viselkedési szabályokat munka közben, a     gyalogosközlekedésben és a leggyakrabban használt tömegközlekedési eszközökön.
  • Tartsa rendben a munkahelyét.
  • Takarékos anyagfelhasználás.

 

Testnevelés

  • Alakzatok felvétele és változtatása az utasításnak megfelelően.
  • A gimnasztikai feladatok teljesítése utánzással.
  • Az alapvető mozgáskézségek elfogadható végrehajtása.
  • Félelem nélküli részvétel a vízben végzett feladatok során. Egyszerű mozgáselemek követése, kötése.
  • Térirányok meglátása, érzékelése, követése.
  • A játékok ismerete.
  • A játékok szabályainak betartása.

Néptánc

  • A térirányok ismerete, látása, követése.
  • Egyszerűbb mozgáselemek kötése, önálló eltáncolása.
  • A tanult énekek dallama, szövege.

Vívás

  • arcvonalállás
  • alapállás feltett kézzel
  • vívóállás feltett kézzel
  • lépés előre– lépés hátra feltett kézzel
  • kitörés feltett kézzel
  • kitörés- vívóállás feltett kézzel
  • kettős lépés előre feltett kézzel (a lépés kitörés rávezető gyakorlata)
  • kettős lépés hátra feltett kézzel
  • lépés előre kitörés feltett kézzel
  • vívófegyver helyes fogása 

lapra.jpg

kezdolap.jpg